pluggpack - va vad sa du?

Oj hjälp! Den här dagen asså... Den har sett ut såhär; plugg plugg, packa packa, fixa fixa, stress stress! Jag hinner knappt prata, eller skriva för den delen.
       Först en lång skoldag (med ovanligt onödiga lektioner dessutom), sedan stressa iväg till hålan (samhället här i närheten - jag och min kompis filosoferade över vad man egentligen skall kalla det; stad går inte, by - näeh, så det fick bli "håla") för att fixa ett postärende... sen var det mat och jag som skulle duka fram o ta bort (mitt obligatoriska arbete, det är sånt man har här påinternatet - jag har ett hyfsat enkelt och socialt jobb faktiskt, nämnligen serveringsrummet), därefter bar det av tillmin klasskompis och husgrupp*. Vi måste varit otroligt trötta hela högen för vi bara flummade och skrattade åt allting! Sen tillbaka till stressen, plugga plugga och plugga, och hämta tvätt och nu MÅSTE jag se till att få packat! I morgon åker jag nämligen till några kompisar i Jönköping och hälsar på, sen vidare hem och så tillbaka till Jönköping eftersom de ska ha inflyttningsfest. Åh vad det ska bli roligt, jag längtar verkligen - framför allt efter att få träffa dem. Och såklart efter att få komma hem, ta det lite lugnt och träffa familjen! :)


* för er som inte vet vad husgrupp innebär så är det att vi är ett litet gäng som träffas, samtalar om veckan eller andra funderingar, fikar, ber, läser bibeln och har det trevligt.


Sååå... ingen mer tid skall ägnas åt att skriva här nu. Pluggpack med mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

nullaregulasineexceptione

"Ingen regel utan undantag"

RSS 2.0